Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Vous avez une question ? Vous avez la réponse ? Vous voulez partager votre expérience sur les Sarracenia et les Darlingtonia, ce forum est fait pour vous.
Répondre
Avatar du membre
Innos
Messages : 188
Enregistré le : 04 oct. 2016 13:59
Localisation : Grenoble (38)

Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Innos »

Une dénomination bien compliquée pour une plantes extrêmement difficile a trouver en Europe mais d'une beauté sans pareil ! J'en suis a appeler le ministère de l'agriculture pour connaitre les modalité d'importation d'un bulbe plutôt que des graines !


Chez Thierry Chevalier en France mais non dispo à la vente :
https://sites.google.com/site/ladromecarnivore/
Sous le nom :
SL63 - leucophylla var. alba "Hurricane Creek White" AL. [MK-L58B]


Sauvée en Amérique avant destruction du site originel par Michael Wang :
http://www.cpukforum.com/forum/index.php?/topic/51000-remains-of-the-original-hurricane-creek-white-site-2013/

Les ventes de plantes de Mr.Wang :
http://sarracenia.proboards.com/thread/454/sarracenia-sale-2014-huge-inventory?page=1



Ces différentes variétés de S. Leuco var. Alba 'HCW' =>
L9 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL HCW clone A:
https://www.flickr.com/photos/63000221@N05/6210357560/in/set-72157627467614667 large, $40
[img(800px,600px)]https://www.flickr.com/photos/63000221@ ... 7467614667[/img]


L10 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL clone B. Extinct in the wild, not antho-free, but solid white pitchers at maturity, vigorous, main pitchers in fall, very limited, medium, $30, large, $35


L11 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL clone C. Extinct in the wild, shapely individual, large mouth, vigorous, beautiful bright white pitchers in fall, limited large, $35


L12 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL clone D: https://www.flickr.com/photos/63000221@N05/6248720402/in/set-72157627467614667
med, $35, lrg, $40
[img(800px,600px)]https://www.flickr.com/photos/63000221@ ... 7467614667[/img]


L13 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL clone E:
http://i1110.photobucket.com/albums/h443/meizzwang/IMG_9259.jpg med, $35, lg, $40
[img(800px,600px)]http://i1110.photobucket.com/albums/h44 ... G_9259.jpg[/img]



L14 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL clone F:
http://i1110.photobucket.com/albums/h443/meizzwang/IMG_9348.jpg med, $45,
[img(800px,600px)]http://i1110.photobucket.com/albums/h44 ... G_9348.jpg[/img]



L15 S. leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White' Baldwin Co, AL clone G. extinct in the wild, not antho-free, but solid white pitchers at maturity, vigorous, main pitchers in fall, limited N/A




Pour finir je j'ai trouvé des graines a importer de Mr.Wang et une plante en Allemagne par Mr.Klien mais pfiou c'est la bataille !!



Avatar du membre
Foyout
Administrateur
Administrateur
Messages : 5612
Enregistré le : 07 déc. 2003 17:56
Localisation : Toulouse

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Foyout »

Innos a écrit :Pour finir je j'ai trouvé des graines a importer de Mr.Wang et une plante en Allemagne par Mr.Klien mais pfiou c'est la bataille !!
C'est une plante qu'on commence à trouver assez facilement mais c'est toujours une satisfaction.
Il y a des plantes qui nécessite des années de recherche et de contact et puis une fois qu'on l'a...on passe à la suivante. :lol:
"Il aurait un rire sardonique qui inspire la terreur, pas trop sardonique quand même, parce qu'il sait pas ce que ça veux dire...
quand c'est mal fait ça fait pas peur !"

Avatar du membre
Innos
Messages : 188
Enregistré le : 04 oct. 2016 13:59
Localisation : Grenoble (38)

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Innos »

Foyout a écrit :
Innos a écrit :Pour finir je j'ai trouvé des graines a importer de Mr.Wang et une plante en Allemagne par Mr.Klien mais pfiou c'est la bataille !!
C'est une plante qu'on commence à trouver assez facilement mais c'est toujours une satisfaction.
Il y a des plantes qui nécessite des années de recherche et de contact et puis une fois qu'on l'a...on passe à la suivante. :lol:
Je n'ai trouvé qu'un européen avec une HCW :(

Avatar du membre
Vince81
Administrateur
Administrateur
Messages : 4147
Enregistré le : 23 sept. 2007 20:16
Localisation : Paris

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Vince81 »

C'est une localité qui se trouve effectivement, et la description du cultivar montrait une jolie photo de mémoire. J'en avais un individu obtenu y a quelques années, faudrait que je vois s'il est encore en vie.

En 2012, Plantev (qui ne fonctionne plus il me semble) en proposait. MK en a, Cédric aussi, mais il y a peut-être une liste d'attente. Tant qu'une plante est sur la liste de culture d'un (voire plusieurs) producteur(s), tu peux être sûr qu'elle sera relativement trouvable, chez eux ou chez des personnes qui ont déjà acheté chez eux.
Il y a des plantes qui ne tournent que chez certains particuliers, et pour lesquelles, sans réseau, c'est impossible de mettre la main dessus. D'autres où il faut patiemment attendre plusieurs années, et qu'en plus, tu "douilles sévère" au moment de l'achat.

Bref,toujours est-il qu'il est super que tu aies pu acquérir une des plantes qui habitera ta mini-tourbière :wink:.
Vince
Mes plantes
Mon terrarium highland
Liste de culture

"Il n'y a pas de plante difficile, il faut juste trouver les bonnes conditions"

Aide-toi et le ciel forum t'aidera.

Avatar du membre
Innos
Messages : 188
Enregistré le : 04 oct. 2016 13:59
Localisation : Grenoble (38)

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Innos »

Vince81 a écrit :C'est une localité qui se trouve effectivement, et la description du cultivar montrait une jolie photo de mémoire. J'en avais un individu obtenu y a quelques années, faudrait que je vois s'il est encore en vie.

En 2012, Plantev (qui ne fonctionne plus il me semble) en proposait. MK en a, Cédric aussi, mais il y a peut-être une liste d'attente. Tant qu'une plante est sur la liste de culture d'un (voire plusieurs) producteur(s), tu peux être sûr qu'elle sera relativement trouvable, chez eux ou chez des personnes qui ont déjà acheté chez eux.
Il y a des plantes qui ne tournent que chez certains particuliers, et pour lesquelles, sans réseau, c'est impossible de mettre la main dessus. D'autres où il faut patiemment attendre plusieurs années, et qu'en plus, tu "douilles sévère" au moment de l'achat.

Bref,toujours est-il qu'il est super que tu aies pu acquérir une des plantes qui habitera ta mini-tourbière :wink:.
Je suis en contact avec un mec des douanes Françaises qui devrait m'expliquer les genres de certifications à fournir pour un clone sinon je me verrais avec Mr.Klien celui avec la liste impressionnante si il me répond sinon graines & c'est parti pour des semis en boite et 2 ans de petits soins.

Avatar du membre
Foyout
Administrateur
Administrateur
Messages : 5612
Enregistré le : 07 déc. 2003 17:56
Localisation : Toulouse

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Foyout »

Je viens de tomber sur cette annonce qui m'a fait penser à toi : http://www.ebay.nl/itm/Sarracenia-leuco ... 2388062926?
"Il aurait un rire sardonique qui inspire la terreur, pas trop sardonique quand même, parce qu'il sait pas ce que ça veux dire...
quand c'est mal fait ça fait pas peur !"

Avatar du membre
Innos
Messages : 188
Enregistré le : 04 oct. 2016 13:59
Localisation : Grenoble (38)

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Innos »

Foyout a écrit :Je viens de tomber sur cette annonce qui m'a fait penser à toi : http://www.ebay.nl/itm/Sarracenia-leuco ... 2388062926?
Mazetttttte que bellaaaa très beau specimen



Mais j'ai trouvé mon bonheur par Christian Klein (je ferais mes propres semis de Michael Wang en parallèle) :

[img(800px,600px)]http://image.noelshack.com/fichiers/201 ... image1.jpg[/img]
Image

Pépée
Messages : 583
Enregistré le : 16 sept. 2003 21:26

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Pépée »

Belle recherche!

Je suis preneur de quelques graines s'il t'en reste. J'ai quelques graines de compétition en échange.

Laurent.

Avatar du membre
Innos
Messages : 188
Enregistré le : 04 oct. 2016 13:59
Localisation : Grenoble (38)

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Innos »

Pépée a écrit :Belle recherche!

Je suis preneur de quelques graines s'il t'en reste. J'ai quelques graines de compétition en échange.

Laurent.

Salut Laurent ce sont des paquets de 20 graines j'ai peur de n'avoir qu'un seul survivant sur 20.
Si tu veux commander il faut écrire à Michael Wang "meizzwang@gmail.com" qui te proposera 20 graines pour $11 en virement paypal.

Si tu es patient & que j'arrive a obtenir des graines de mon pied de Christian Klein je t'en donnerais volontiers gratuitement :)


Liste de MW :
FLAVAS



S. flava var. cuprea (Bill Hoyer x botanique)-Bill hoyer is one of the best cupreas in cultivation-20 seeds

S. flava var. cuprea (Botanique x Lois)- two stunning clones crossed together-20 seeds

S. flava var. cuprea (Botanique x Chocolate top)-expecting outstanding offspring from mixing these prized mother plants together, limited-20 seeds

S. flava var. rugelii clone AxB-two best clones crossed together. Expect very fast growing, vigorous and shapely seedlings with well defined red throats-30 seeds

S. flava var. rugelii (clone A x Thomas Co, GA Giant)-fast growing, vigorous, shapely plant that consistently produces large traps crossed with a giant rugelii! Rare opportunity, limited-15 seeds

S. flava var. ornata (Gulf Coast x Walton Co, FL)-2 heavily red veined plants from different populations crossed together. Like almost all of this seed list, these unique genetics are available nowhere else-20 seeds

S. flava var. ornata (Gulf Coast x bulloch Co, GA clone B)-20 seeds

S. flava var. ornata black veins (extinct Bulloch Co, GA clone x black veins F2)-a vigorous, lightly black veined plant crossed back into the inbred black veined line. Expecting more vigor and easier to grow palnts. extremely limited-10 seeds

S. flava var. rubricorpora (L x best clone)-proven cross, some incredible dark plants possible-20 seeds

S. flava var. rubricorpora Liberty Co, FL-from multiple different clones-30 seeds

S. flava var. rubricorpora Liberty Co, FL (Burgundy x solid red throat)-limited, 10 seeds

S. flava var. rubricorpora F1 Bay Co, FL- genetically diverse, from select mother plants-30 seeds

S. flava mixed color forms/variants- Walton Co, FL-lots of choice ornatas possible-30 seeds

S. flava 'red variants'-from multiple extraordinary plants, open pollinated-30 seeds

S. flava var. rugelii Santa Rosa Co, FL-excellent shapes!-30 seeds

S. flava var. rugelii Bulloch Co, GA-site in wild destroyed Aug. 2012, very rare-20 seeds

S. flava var. flava Snead's Ferry, Onslow Co, NC-from multiple different clones-40 seeds

S. flava var. rugelii Okaloosa Co, FL-unique, genetically diverse batch, limited-20 seeds

S. flava ‘Extreme Red Throat’ F1 Bay Co, FL-genetically diverse, outcrossed, limited-20 seeds

S. flava ‘Extreme RED Throat select Bay Co, FL-from two of the best parents in the population-20 seeds



MINORS

S. minor var. okefenokeensis Ware Co, GA-30 seeds

S. minor Old Dock, Columbus Co, NC, very limited-20 seeds



RUBRAS

S. rubra ssp. rubra Shallotte, NC. From 13 pods, multiple plants-30 seeds

S. rubra ancestral Peach co x taylor Co, GA-limited, 20 seeds

S. rubra wherryi Washington Co, AL-from multiple pods, genetically diverse. Many different shapes; dark reds mixed in!-30 seeds

S. rubra ancestral Taylor Co, GA-20 seeds

S. rubra ancestral Akien Co, SC-near extinction in the wild with only approx. 5 individuals left. Can produce huge traps, very unique-20 seeds

S. rubra ancestral x rubra ancestral ‘anthocyanin free’ Taylor Co, GA-once in a lifetime chance! This is your chance to acquire the super-rare Anthocyanin free genetics, this cross is intended to improve the AF line. The offspring will likely be regular colored, but sibling crosses will produce AF plants-15seeds

S. rubra ssp. gulfensis ‘Green Giant’ Santa Rosa Co, FL-20 seeds



ALATAS

S. alata var. viridescens f2 Washington Co, AL-20 seeds

S. alata 'Night' x alata var. viridescens(antho-free)-30 seeds

S. alata 'night' x alata clone A Stone Co, MS (both parents from same population, both can form solid red traps)-30 seeds

S. alata clone A x red clone Stone Co, MS(both parents from same population, both can form solid red traps)-30 seeds

S. alata rubrioperculata Perry Co, MS, limited-20 seeds

S. alata f. viridescens F-2 Washington Co, AL, very limited, 1 packet per customer- 20 seeds







PURPUREAS

S. montana-from 14 diferent pods, all outcrossed, very diverse-20 seeds

S. purpurea ssp. purpurea Huron Co, ON, from multiple pods, plants tend to be small, shapely, and compact at maturity-30 seeds

S. purpurea venosa old Dock, Columbus Co, NC-lots of variation in this population, great colors. 9 pods-50 seeds

S. purpurea ssp. purpurea marl bog form Bruce Co, ON, from multiple pods, all cross pollinated. good harvest this year!-50 seeds

S. purpurea ssp. purpurea Oakland Co, Michigan-30 seeds

S. purpurea ssp. venosa Old Dock, Columbus Co, NC-30 seeds



S. purpurea ssp. venosa Brunswick Co, NC-from multiple pods, genetically diverse-30 seeds

S. purpurea ssp. purpurea Caroline Co, VA-from some of the biggest purpureas I've ever seen!-30 seeds

S. purpurea ssp. purpurea Wellington Co, ON-30 seeds

S. purpurea ssp. purpurea Sheridan clone x marl bog-40 seeds

S. rosea Mobile Co, AL genetically diverse, from some great, vigorous clones-30 seeds

S. rosea Liberty Co, FL-30 seeds

S. rosea GIANT( (‘Big mama’ x rosea clone C Mobile Co, AL big mama pheno) x (red throat giant Liberty Co, FL))-third generation of selecting for shape, vigor and size. Cutting edge genetics!-10 seeds

S. rosea GIANT (Big mama’ x rosea clone C Mobile Co, AL clone C pheno) x (red throat giant Liberty Co, FL)-only kept two clones from the original cross, and this one has the best, most shapely, giant traps. Cutting edge genetics!-10 seeds





LEUCOPHYLLAS

S. leucophylla Hurricane Creek White clone E x clone F Baldwin Co, AL-cross re-made-20 seeds

S. leucophylla Hurricane Creek White clone A x clone F-cross re-made. I've seen some amazing seedlings from this batch! Baldwin Co, AL-20 seeds

S. leucophylla Hurricane Creek White clone E x clone A Baldwin Co, AL -20 seeds

S. leucophylla Hurricane Creek White clone E x clone G Baldwin Co, AL-20 seeds

S. leucophylla Hurricane Creek White clone H x clone G Baldwin Co, AL-20 seeds

S. leucophylla Hurricane creek white clone I x clone C Baldwin Co, AL-20 seeds

S. leucophylla Hurricane creek white (Hummer’s HCW x clone F)-best clones from 2 different sources crossed together!-20 seeds

S. leucophylla var. alba Yellow Flower Washington Co, AL (MK042x yellow flowered alba)-another once in a lifetime chance! Two genetically different yellow flowered alba clones crossed together, limited-10 seeds

S. leucophylla var. alba Baldwin Co, AL (‘Best of batch’ x Hummer’s Hurricane creek white select clone)-15 seeds

S. leucophylla var. alba Baldwin Co, AL (Standard x 31p)-select albas from 2 different populations but from the same county-20 seeds

S. leucophylla Baldwin Co, AL ( ‘white petiole’ x HCW clone F)-the goal is to have the white stretch farther down the petiole on hurricane creek white. Potentially one of my best leuco crosses!-20 seeds

S. leucophylla Baldwin Co, AL (Tall, shapely 61D x white petiole)-15 seeds

S. leucophylla 'Burgundy' x Dark Pink-20 seeds

S. leucophylla Washington Co, AL-from multiple pods, very genetically diverse, incredible albas possible. limited-20 seeds

S. leucophylla Baldwin Co, AL-from multiple pods, very genetically diverse. Some var. albas possible-30 seeds

S. leucophylla Southern Baldwin Co, AL-genetically diverse, a few neat hybrids have shown up too-30 seeds

S. leucophylla Okaloosa Co, FL-from multiple pods, genetically diverse. Some reds and nice white plants possible- 30 seeds

S. leucophylla Santa Rosa Co, FL- Genetically diverse, from multiple pods-30 seeds

S. leucophylla RED (Red rocket x conecuh red)-20 seeds

S. leucophylla RED (Franklin Co, FL clone B x conecuh red)-20 seeds

S. leucophylla RED (Manny’s dark RED Franklin Co, FL x ‘RED’ Southern Baldwin Co, AL)-15 seeds

S. leucophylla RED (Drummond’s giant imposter x wilkerson’s red rocket)-very proud of this cross, one can only imagine how amazing these will be-20 seeds









PSITTACINAS

S. psittacina Okaloosa Co, FL-these are from amazing plants! limited-20 seeds

S. psittacina Bay Co, FL very round, bulbous heads-20 seeds

S. psittacina var. okefenokeensis Covington Co, AL-recently introduced into cultivation, these have some incredible shapes and can get very big, limited-15 seeds





SARRACENIA HYBRIDS:

S. luecophylla RED Franklin Co, FL (AxB select) x Hurricane creek white clone F, limited-20 seeds

S. x moorei Okaloosa Co, FL-30 seeds

S. ‘Boquet’ S. Baldwin Co, AL x wilkerson’s white knight N. Walton Co, FL-mother plant has a leucophylla dominant phenotype that produces an abundance of traps making it look like a flower. Father plant is a highly sought after, proven choice moorei with a cut throat and white top-20 seeds

S. (Mitchelliana ‘white’ x Hurricane creek white clone A) Baldwin Co, AL-super white selection of mitchelliana crossed with a super white leucophylla! -10 seeds

S. leuco Burgundy and leuco red x minor giant clone #4-a proven cross that has produced some outstanding pink and red excellens-20 seeds

S. leucophylla Wilkerson’s White Knight x oreophila purple throat ‘select clone’-only the best genetics used!-20 seeds

S. flava rubricorpora (LxBest) DARK x Wilkerson’s red rocket-same cross as S. ‘blood moon’ except we used the darkest rubricorpora in cultivation as the mother plant-10 seeds

S. leucophylla ‘Wilkerson’s red rocket’ x rubricorpora best clone-20 seeds

S. flava var. rubricorpora ‘solid red throat’ x extreme red throat ‘select clone’-aiming for something with an incredible extreme red throat, both parent plants are select clones. limited-10 seeds

S. leuco burgundy x minor giant ‘pink clone x moorei ‘ Bouquet’- a select giant pink excellens crossed with a colorful moorei that produces an abundance of traps, which makes it look like a bouquet of flowers!-20 seeds

S. Royal Ruby x oreophila Sand Mountain MK07-same parents as S. Reptilian Rose, except a superior oreophila father parent was used!-15 seeds









DROSOPHYLLUM

D. lucitanicum Cortes De La Frontera, SPAIN-15 seeds



DARLINGTONIA

D. californica ‘LEH’, mixed color forms, Del Norte Co, CA-very genetically diverse seeds, incredible color combinations-30 seeds

D. californica DARK RED LEH, Del Norte Co, CA-20 seeds

D. californica ‘Sphagnum site’-originally from the only known site to contain sphagnum!-40 seeds

D. californica 'FCS', Curry Co, OR-coastal variant, genetically diverse-40 seeds



DROSERA:

D. rotundifolia 'LEH' Del Norte Co, CA, 50 seeds

D. rotundifolia Sphagnum site, Del Norte Co, CA, these are the most vigorous out of them all-50 seeds

D. rotundifolia Creek meadow, Curry Co, OR-50 seeds







OTHER:

Lilium catesbaei Southern Baldwin Co, AL-from multiple pods, genetically diverse, near impossible to acquire anywhere else-15 seeds

Dionaea muscipula (G-17 megatraps x Liberty Co, FL)-the liberty Co parent plants are select large individuals, goal of this cross is to breed for vigor and size, limited-15 seeds

Dionaea muscipula Franklin Co, FL F1-outcross between different clones from this population. Originally introduced into Florida by Old Man Northrop in the early 1900’s, this is perhaps a relic population of plants whose genetics no longer naturally exist in the wild. Many vigorous, large clones were used as parent plants-15 seeds

Pépée
Messages : 583
Enregistré le : 16 sept. 2003 21:26

Re: Sarracenia leucophylla var. alba 'Hurricane Creek White'

Message par Pépée »

Merci pour les infos!
Laurent.

Répondre