Boîtier ou sonde externe ? C'est un comble pour une sonde hygrométrique de s'oxyder.
Je cite Wikipedia :
"Resistive humidity sensors
In resistive humidity sensors, the change in electrical resistance of a material due to humidity is measured.[3] Typical materials are salts and conductive polymers. Resistive sensors are less sensitive than capacitive sensors - the change in material properties is less, so they require more complex circuitry. The material properties also tend to depend both on humidity and temperature, which means in practice that the sensor must be combined with a temperature sensor. The accuracy and robustness against condensation vary depending on the chosen resistive material. Robust, condensation-resistant sensors exist with an accuracy of up to ±3% RH."
La dernière phrase laisse à penser que mon avant dernier achat avait des composants de mer**.
J'ai contacté le fournisseur en Chine ce matin

il n'a rien voulu me dire et souhaite que je me rapproche de mon vendeur espagnol ... C'est reparti.
Je vais réessayer de la nettoyer. Il n'existe aucun "vernis" pour composant empêchant totalement l'oxydation ?